Deutz Stage IV / Tier 4 final motor
Nagy nyomaték és alacsony üzemanyag-fogyasztás
Az ALPHA evo erőforrása egy vízhűtéses, turbófeltöltővel és feltöltőlevegő-hűtéssel, valamint hűtött kipufogógáz-visszavezetéssel rendelkező soros hengerelrendezésű motor. A legnagyobb teljesítmény elérése érdekében a turbófeltöltő kétlépcsős kialakítású.
A motor és a kipufogógáz-utókezelési (EAT) rendszert a legjobb átfogó rendszerteljesítményre optimalizálták, és ebből adódóan kedvező fogyasztást és alacsony üzemeltetési költségeket garantál.
Az EcoDrive menetvezérléssel intelligens kapcsolatban lévő megbízható DEUTZ Common Rail (DCR®) befecskendezési rendszer és az elektronikus motorvezérlés (EMR 4) optimális motorteljesítményt és alacsony üzemanyag-fogyasztást biztosít.

Hozzáférés a motorhoz
A versenytárs gépekkel összehasonlítva páratlan hozzáférhetőség.
Az ALPHA evo II önjáró permetezőgép karbantartása rendkívül egyszerű.
A motorháztetőnek a hidraulikus kézi szivattyú segítségével történő felnyitását követően a motor főbb részegységei kiválóan hozzáférhetők.
Az olajszint és a különböző szűrők ellenőrzése nagyon gyorsan elvégezhető. A permetezőgép jobb oldalán az üzemanyagtartályhoz is remek hozzáférés biztosított.
Az ALPHA evo II üzemanyagtartályának kapacitása kiemelkedő (400 l dízel üzemanyagnak ad helyet).

EcoDrive
Nagy rugalmasság és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás
Az EcoDrive menetvezérlési rendszer a 245 LE-s Tier 4-es motorral nagyobb teljesítményrugalmasságot biztosít, kisebb zajkibocsátást és több mint 30%-os üzemanyagfogyasztás-csökkenést tesz lehetővé, főként közúti üzemmódban.
Az ALPHA evo II két, szabályozható szállítású axiáldugattyús hidraulikaszivattyúval rendelkezik, melyek a motorról kapják a meghajtást. Ezek a szivattyúk biztosítják a hidrosztatikus hajtást, amellyel a kezelő a gép menetsebességét mindenkor precízen a terepviszonyokhoz és a növényállományhoz tudja igazítani. Az EcoDrive menetvezérlő rendszer fenntartja a beállított menetsebességet („teknős” állásban 25 km/h-ig), kényelmes szabályozást és folyamatosan alacsony motor-fordulatszámot biztosítva.
Opcióként a sebességváltómű nagyteljesítményű változata is igényelhető, amelyben a hátsó kerekek hidromotorjai nagyobbak, és az igényelt változattól függően 25 vagy 50%-kal több nyomatékot képesek leadni szántóföldi üzemmódban.
